2008/03/02

唐津  Karatsu

















電車で唐津へ行きました。車窓から虹の松原などを見ながら博多から1時間半ほどのところでした。唐津は、唐津焼が有名です。窯元は駅の近くにはありませんでしたが、商店街には唐津焼のお店がたくさんありました。丘の上に建つ唐津城は美しく、「舞鶴城」とも言われているそうです。お祭りの唐津くんちに使われる曳山や唐津神社を見ました。
 
My friend and I went to Karatsu by train. It took about 90 minutes from Hakata and we saw Niji-no-Matsubara from the train. Karatsu is famous for Karatsu ware. There were not any kilns near the station but there were many pottery shops in the shopping mall. Karatsu castle sits on the hill. It was beautiful and they also call it ‘Maizuru castle’ which means ‘the castle of the dancing crane’. We saw Hikiyama(floats) which are decorations for Karatsu-Kunichi festival and Karatsu shrine.

0 件のコメント: