2008/02/26

久留米  Kurume

3年前から仕事で久留米に行っている従兄弟に会いました。なんと30年振りでした!お互いに顔がわかるか心配しましたが、無用のことでした。小さい時の思い出話から近況報告まで、魚市の「ふぐ料理」をご馳走になりながらとても楽しい時間でした。
魚市のスタッフの人達はとても優しく、アットホームなお店でした。「ふぐ料理」はとても美味しく、特に唐揚と雑炊は最高でした。久留米に行ったら是非行ってみて下さい。

I met one of my cousins who has worked in Kurume for three years. It’s been thirty years since we have met each other. We were worried if we couldn’t recognize each other’s faces, but it was no problem. We talked about our childhood’s memories and what we have been doing lately at a fugu restaurant, Uoichi. It was a great time. Their food was very delicious and I especially liked their fried fugu and zosui which is a special Japanese dish. The restaurant had a homey atmosphere and the staff were very kind. If you have a chance to go to Kurume, I recommend this restaurant.

4 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

30年ぶりに従兄弟と会うなんて、さぞドキドキとされたことでしょう!
つもる話がたくさんあったことと思います。
大切な人との再会は、Too Lateということはありませんね。
久留米は行ったことがありませんが、ふぐ刺しは大好きなので、ぜひ行ってみたいです。

Kozy さんのコメント...

ほんと、そうですね。
幾つになっても子供の時のまま、○○ちゃんと呼べるのは良いものです。
momoさん、なかなか通ですね。ふぐ刺しも美味しかったですよ。

匿名 さんのコメント...

ふぐなんて、もう何年も食べていません!
今度是非寄ってみたいお店ですね。

Kozy さんのコメント...

Kanaさん

コメントをありがとう!
今度、九州へ行く時にはご一緒しましょう。