2008/02/11

九州  Kyusyu





福岡空港から博多へは地下鉄がとても便利です。初日は、大宰府にお参りしてから近くの九州国立博物館へ行きました。大宰府は学問の神様で、受験シーズンのせいか大勢の人が来ていました。博物館は、山の中にあるのですが長いエスカレーターを乗り継いで行くと、そこに巨大な近代的建物が現れます。展示物も豊富で、改めて日本の長い歴史を感じました。その後行った福岡タワーからの眺めは素晴らしかったです。次回は、壱岐の様子をお話します。

The subway is very convenient to go to Hakata from Fukuoka airport. For the first day, I went to Dazaifu shrine and Kyusyu national museum. Dazaifu is the god of learning and there were many people because of the season. We have a lot of entrance examination for schools this period in Japan. The museum is in a mountain and we can go there by some long escalators. After that, a huge modern building appears. There were many exhibits that made me remember the long history of Japan again. And also I saw great some scenery from Fukuoka tower. Next time, I’ll tell you about Iki island.

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

やっと時間がとれて、こちらに伺えました。(笑)
博多の写真をみて、すごく感激しました。
アメリカに移るちょっと前に1年半ほどこの町にいたんです。その時はこんな素敵な国立博物館はなかったのですが、太宰府にもよく行きました。平たくておもしろいお団子を食べた覚えが..。(そういう記憶だけははっきりしてます。)
なつかしい!ありがとう。

Kozy さんのコメント...

みこさん、お忙しいところをどうもありがとう。
私も10年振りの博多でした。
国立博物館は2005年に出来たそうです。
友人がいるのですが、人も優しいし住みやすい良い所ですね。
私も色々食べましたよ!