2008/02/21

壱岐島  Ikinoshima





博多港から約70分の壱岐島へ高速船ヴィーナスで渡りました。
美しい白い砂浜と青い海、夏の海水浴の時期に賑わう島です。なので季節柄、観光客はいません。どこへ行っても「お仕事で来られたんですか?」と聞かれました。レンタカーを借りて博多の友人の案内で一周しました。風はとても冷たかったですが、高い所から見る景色はとても素晴しかった。海産物はもちろんのこと、家畜もいて、野菜やお米も取れるので、自給自足が出来る島だそうです。多くの史跡や神社、温泉もあり、人々が心豊かに生活しているのが分かりました。

I went over from the Hakata port to Ikinoshima for about 70 minutes by the high-speed ship Venus. The island has some beautiful white sandy beaches and a blue ocean so it’s very popular there in summer. There weren’t any tourists because of the season. That’s why people asked me “ Did you come here for your business?” My friend guided me around the island by rent-a-car. The wind was very cold but I saw some great scenery from high places. Of course, there was good seafood, livestock, vegetables and rice. I heard that people can be self-sufficient there. And also there are many historical places, shrines and hot springs. I knew that people enjoy their life with rich spirit.

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

自給自足が出来る島なんて....私の理想です。(笑)
日本にはたくさんの島々があるんですね。
年をとったらひとつづつ訪れてみたいものです。

Kozy さんのコメント...

saruさん

今回、いい経験をしたと思っています。
その友人がいなければ、行かなかったでしょう。
その友人は韓国へも高速船で何度か出かけたそうです。さすが、福岡だなと思いました。