2008/03/04

伊万里  Imari





翌日、博多から高速バスに乗り伊万里へ行きました。伊万里焼の窯元が31軒ある大川内山を、清峰先生に案内をしてもらいました。友人はその先生に8年絵付けを習っています。町のいたるところに焼きものがありました。
The next day, we went to Imari by express bus from Hakarta. Mr. Seiho who teaches drawing on porcelain china guided us around Okouchi town, which has 31 kilns of Imari china. My friend has learned from him for eight years. There was china all over the town.



写真の油壺は、友人が絵付けをしたもので、私にプレゼントしてくれました。
素晴らしい作品です。
This picture is the oil pot that my friend drew and gave to me.
It’s a great piece of work.

0 件のコメント: