2008/03/11

マイケルさん   Michael-san

悲しい知らせです。
ブログ友だちのマイケルさんが癌のために1月に亡くなりました。彼はまだ45歳でした。日本の中学校で英語を教えた経験があり、とても日本に理解がありました。彼は私のブログに初めて海外からコメントを入れてくれた人です。その時は驚いたと共にとても嬉しかったのを憶えています。彼のブログの文章は私が理解するには難しく、なかなかコメントを送ることは出来ませんでした。でも、私のブログにはよくコメントを入れてくれました。彼のブログの内容から具合が悪くなっていく様子がわかり辛かったのですが、私の英語の力では励ますことも慰めることも出来ずとても残念でした。
マイケルさん、ありがとう、そして、どうぞ安らかにお休み下さい。

This is sad news.
One of my blog friends, Michael, passed away with a rare cancer disease in January. He was just 45 years old. He had experienced teaching English at Japanese junior high schools before, and he was deeply understanding of Japan. He is the first person from overseas who wrote his comments on my blog. When I received it, I remember that I was surprised and very happy at the same time. It was difficult for me to understand his articles on his blog so I couldn’t send many comments to it. But he often wrote to my blog. It was sad finding out how bad his condition was through his blog, but I couldn’t give encouragement or solace because of my poor English.
Michael, thank you and rest in peace.

0 件のコメント: