2007/12/07

日本語能力試験 JLPT












生徒の一人が日本語能力試験の2級を受けました。彼女は英語の教師をしています。毎日仕事が忙しいのに頑張って勉強をしていました。急に寒くなったからか、試験前に風邪を引いてしまい体調が少し悪かったのですが、前日まで私のレッスンを受けました。
試験当日、一人では心細いだろうと思い試験会場まで一緒に行きました。アジア系の人々、特に中国人が多く受けに来ていると思いました。彼女は深呼吸をしてから試験場へ入りました。合格を祈るばかりです。

One of my students took the Level 2 Japanese Language Proficiency Test. She is an English teacher. She was busy everyday but also studied hard for the test. The weather suddenly became cold so she caught a cold before the test. She was feeling a little under the weather but she still took my lesson the day before the test. On the day of the test, I went with her because I thought she was nervous. There were many Asian people, especially, Chinese. After she took a deep breath, she entered. I prayed for her success.

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

生徒さんが心細いだろうと、付き添ってあげるなんて、やさしい先生ですね。
日本語能力2級というと、かなり日本語がお上手なんでしょうね。
筆記の他にも面接とかがあるんでしょうか?
イギリスで受けたCambridge University first certificate examを思い出しました。
その時は、面接でどきどきしましたね。
合格するといいですね。

Kozy さんのコメント...

風邪をひいていたのも気になっていたんですよね。リスニングはありますが、面接はありません。はい、ホント合格して欲しいです!