2007/12/31

展覧会  Exhibition
















友人の紹介で、前田 和さんの個展に行ってきました。
その友人は彼のファンであり、今回の展覧会を紹介してくれました。「百聞は一見にしかず」だと思いました。パンフレットにたくさんの素敵な作品が載っていましたが、写真では表し切れない素晴らしい作品ばかりでした。自然の草・花・木を陶板に焼き付け、色づけする奥の深い芸術品です。友人と共にお話をした前田先生はとても温厚な方で、先生のお人柄がすべての作品に表れていると思いました。

I went to the personal exhibition of Kazu Maeda, who is a great artist.
My friend is his biggest fan and she introduced his exhibition to me. I thought “Seeing is believing”. There were many great handiworks in his brochure that show his great works that no photographer can reproduce. He uses natural grass, flowers and trees. He bakes them into clay and paints them. I talked to Mr. Maeda with my friend, and I realized that he was a good-natured person. I thought his art expressed his personality.

0 件のコメント: