2006/05/14

マウンテンバイク Mountain Bike

ひどい風邪をひいて自分の体力のなさをつくづく感じた私は、身体を鍛える事にしました。長く続けられる事は何かなと考えて、「自転車」を思いつきました。
私はもう一つの仕事として、ある国立の研究所で働いています。週に3日、自宅から約30分の距離をマウンテンバイクで通勤する事にしました。先ず、私が3代目となるマウンテンバイクを家族から譲り受けました。次に、自転車屋さんに点検をしてもらいサドルを新しくしたり、小さなカゴをつけたり、1時間ほどかけて調整してくれました。それから何を着て乗ろうかと考えて、仕事に行くのにさすがにサイクリングウェアーという訳にはいかず、少しカジュアルでということで妥協しました。
電車から見る景色とは違う発見があったり、帰り道に歩いては無理だった所にも少し遠回りが出来たり、少しずつ知らない道を探検してみようとワクワクしています。体力がついたら、いつかハワイで毎年9月に行われるホノルル・センチュリーライドに挑戦してみようかしら・・・。夢はふくらむばかりです。梅雨前のこの時期はサイクリングに最適です。

I decided to start exercising because I felt that I didn’t have much energy when I had a bad cold. I thought about what I could do continually for a long time. Then I came up with the idea of riding a bicycle. I have another job at a national institute. I’m starting to go there by mountain bike three times a week. It takes about 30 minutes from my home. First of all, I received the bike from my family as a third user. Next I took it to a bicycle shop for a tune-up. I got a new saddle, a small basket and so on. The staff of the shop checked my bike for about an hour. After that I thought what I should wear. Of course, I can’t wear cycling wear because I have to work at the office. OK, I’ll wear casual clothes. I found some different scenes that I didn’t notice when I used the train. I always try to go somewhere that I couldn’t go on foot on the way home. I’m a little excited about exploring new streets. After I get stronger, I wonder if I could sign up for the Honolulu Century Ride in September in Hawaii someday. My dreams are getting bigger and bigger. It’s a really nice time to go bicycling before the rainy season.

4 件のコメント:

PINK さんのコメント...

確かに体力をつけるのは大切ですよね。
私も3年前前からジム通いをし始めました。体力のみならず、
精神の安定にも役立つことを実感しました。
サイクリングで職場に通うというのはうらやましいです。
是非、ホノルル.センチュリーライドに挑戦してみてください!

Kozy さんのコメント...

日曜日の今日、調子に乗って少し遠出をしたらすっかり道に迷ってしまい、予定の2倍くらい走ったかも・・・。今は、足にシップをペタペタ貼って方向音痴を再認識しているところです。疲れた!

Writer and Nomad さんのコメント...

hi kozy,
i got your message on my blog and i just stopped by to check things out. nice blog. i love reading about life in japan. i took japanese in high school, and every since then, i've longed to visit. one day i will.

good luck biking. it's really good for your health.

Kozy さんのコメント...

Hi april,
Thank you for your kind comment. I'm glad to know you are interested in Japan. When you plan a trip to Japan, I'd like to help you out something.