2006/05/30

イスラエル料理   Israel food

初めてイスラエル料理のレストランへ行きました。
50人位でいっぱいなるこじんまりとした雰囲気のいいところでした。タイ料理やインド料理のレストランへ行くと、独特の香辛料の匂いがしますがそれは感じませんでした。そのお店の主な料理が食べられるコースを選びました。魚貝類はなく、肉はラムとチキンのみ、野菜が中心のとてもヘルシーな食べ物です。ひよこ豆がよく使われていて、私は、トマト味のスープ、スパイシーサラダ、ファラフェルがとても美味しかったです。ラッキーなことに、月に1回のベリーダンスのショーがあって、観客も一緒になって楽しみました。また是非行きたいところです。

I went to an Israeli restaurant for the first time. It was cozy and had a nice ambience. If 50 people come, the restaurant will be crowded. When I go to Thai or Indian restaurants, I usually smell particular spices there, but there was no special smells at this place. I chose the all-you-can-eat-special. They don’t have seafood and serve only lamb and chicken for the meat dishes. Most of their dishes only had vegetables so it’s very healthy. There were many kinds of dishes including Chickpeas. I liked the tomato flavored soup, the spicy salad, the Falafel and so on. I was really lucky because there was a belly dance show that night. They do this show once a month. The audience enjoyed dancing with the dancer. I want to go there again.

6 件のコメント:

PINK さんのコメント...

イスラエル料理は本当に野菜を多く使いますよね。
ところで、イスラエル料理というのはユダヤ料理と同じということなのかしら? それとも、もっと広範囲なんでしょうかね。
ベリーダンスはやはりボリュームのある方が見栄えしますよね。
うらやましいわ。

Kozy さんのコメント...

あ~、どうなのかしら?でも、たぶん同じだと思うけれど。私は、ほんの一瞬、何かダンスを習おうかと思ってしまいました。

匿名 さんのコメント...

こんにちは。税務署のある駅にあるので(笑)こんどぜひ行って見ます。そして、くのいちさんのところで書かれていた韓国料理屋さんのお話、行かれたらわたしもぜひ感想を知りたいな。わたしも行ってみたいな。

Kozy さんのコメント...

Pippiさん、コメントをありがとう!
そのレストランでは、月の最後の金曜日、21:00からショーが始まります。是非行ってみて下さい。
韓国料理のお店は、湯島駅が近いらしいですが、またお知らせしますね。

Writer and Nomad さんのコメント...

israeli food is great! falafel is one of my all-time favorites. there are a few good places in philly.

Kozy さんのコメント...

Hi april
Thanks for your comment.
Recently my English teacher wrote an interesting news about the Philly Cheesesteak on his blog.
When you have time, please take a look.
http://english-2000.cocolog-nifty.com/teaching_english_in_japan/