2006/03/19

インドから From India

西インドのプネ出身の友達から面白いファイルを送ってもらいました。「日本におけるヒンドゥー教の影響」というファイルでヒンドゥー教が起源である神様を紹介しています。たくさんなので、すべてをブログに載せるのは無理ですが、その中で日本でも馴染みの深い七福神の神様から、大黒天弁財天そして毘沙門天を紹介したいと思います。

I received an interesting file from my friend from Pune, in west India. The file is entitled ‘Hindu influence on Japan’. It introduces some Gods that came from the Hindu religion. There is much information in this file so I can’t put it all in my blog. I decided to introduce Daikokuten, Benzaiten and Bishamonten because they’re very common gods of Shichifukujin in Japan.

1 件のコメント:

Kozy さんのコメント...

そうなんです、私も知りませんでした。色使いが綺麗ですよね。インドのサリーもそうだし、前に見せてもらった結婚式の写真では、花嫁さんの金のアクセサリーは半端ではなく、とにかくきらびやかでした。