2006/11/16

台湾旅行2 Traveling to Taiwan 2


観光したところは、台北市内と台湾北部です。台北市内では、故宮博物館で、数多くの素晴らしい美術品を見ることが出来ました。日本で言えば靖国神社のような忠烈祠では、衛兵の交代を間近で見ました。蒋介石を偲ぶ中正紀念堂は、とても広く壮大で、孔子廟や龍山寺では、熱心にお参りをしている人々に会いました。乾物や漢方薬の問屋の集まる迪化街、また世界一高いビル台北101では、夜景がとてもきれいでした。半日使って行った台湾北部では、映画の舞台になったレトロな九份、港の近くの基隆の夜市など、台北市内とはまた違った情緒ある町でした。台湾の食べ物は、お菓子も含めて結構薄味でしたが油っぽくなくとてもヘルシーでした。現地の人に聞いて行ったレストランが、安くて美味しいと思いました。続きは、台湾旅行3で。

We went to Taipei city and northern Taiwan for sightseeing. In Taipei City; we saw many great pieces of art in the National Palace Museum. We saw the changing of the guard at the Martyrs Shrine. It’s like Yasukuni Shrine in Japan. Chiang Kai-shek Memorial Hall was in honor of his memory was huge and magnificent. I saw many fervent prayers at Confucius Temple and Longshan Temple. There were a lot of wholesalers of dried foods, Chinese herbal medicines and so on at Di-Hua Street. Taipei 101 is the tallest building in the world with a very beautiful night view. We spent half a day in northern Taiwan. We went to Chiufen and Keelung’s night market. Chiufen had retro-flavors and was the locale of a famous movie. Keelung was near the harbor. These cities were nice and had different flavors from Taipei City. Taiwanese food wasn’t greasy and a little bland, but really healthy, including the sweets. We went to some restaurants that were cheap and delicious that the local people recommended to us. Traveling to Taiwan Part 3 to be continued next time.


0 件のコメント: