2006/11/30

プラダを着た悪魔 The Devil Wears Prada

プラダを着た悪魔」を見ました。
同じ女性でも、いろいろな生き方があるなと思いました。今回は、その事について私のコメントを色々と書こうとは思いません。ただ、一つだけ私が思うのは、一度だけの自分の人生だから、自分なりに納得の出来る生き方をしたいという事です。
この映画の中で、ミランダの「それだけ」という言葉がとても印象に残りました。それにしても、メリル・ストリープは、すばらしい。ニューヨークとパリへ行きたくなりました。
それだけ。

I saw 'The Devil Wears Prada'.
I felt that the same woman had many different lifestyles. This time, I’m not going to write any of my comments about it. But I just think that I’ll only live once, so I just want to live the way that satisfies me. In this movie, Miranda’s expression ‘That’s all’ had a strong impression on me. Anyway, Meryl Streep is great! Now I really want to go to New York and Paris.
That’s all.

6 件のコメント:

Michael さんのコメント...

Hi Kozy,

I haven't seen the movie, but I like your philosophy of making the most out of the one life we have.

匿名 さんのコメント...

あああ、この映画、私も観ました。母と観に行ったのですが、二人ともファッション好きなので興奮してしまいました。
それに、舞台がNYだったので、私はこの映画が大好きになってしまいました。
納得できる生き方、できたらいいな。
ただの着せ替えバービー映画ではなく、そういう大切なメッセージと、超演技派メリルストリープが出ているからこそ、人気なんだと思います。

Kozy さんのコメント...

Thank you, Michael-san.
I'm glad to hear it.

Kozy さんのコメント...

モモさんは、まだまだ若いんだから色々な事に挑戦して、上手くいっても失敗しても全てが、あなたの肥やしになると思います。
「自分なりに納得のいく」という考え方は、私ぐらいの年齢になってから思うことかも知れませんね。

Michael さんのコメント...

Hello Kozy-san,

Thanks for your suggestion about putting the neighborhoods I mention on my blog in context for people who aren't familiar with New York City.

I posted a map of Manhattan's neighborhoods, which is something I should've done long ago. I guess I'm New York-centric in my thinking. I thank you for pointing this out!

Kozy さんのコメント...

Hello Michael-san,

Thank you for your kindness.
Thanks to you, I could know where you took the pictures.
It's really nice.