2006/10/26

日本料理 Japanese cuisine

11月末に大学のスキー部の同窓会をします。先週末、その打ち合わせで何人かの懐かしい人達と会いました。卒業してかなりの年月が経ちますが、みんな、すっかり学生時代に戻ってとても楽しい時間でした。京都風の造りのレストランでのランチは、三段重ねのお弁当で、彩り美しく盛り付けられていました。日本料理は、とても繊細だと思います。ところで、今週末は、台湾です。じゃ、行ってきます


I’ll have a reunion of my college’s skiing club the end of November. I had a meeting last weekend with some people who were former members of this club. It’s been a long time since we graduated, but we had a really nice time. It felt like we were college students again. We went to a Japanese restaurant that had a Kyoto atmosphere. We ate three-tiered lunch boxes and their dishes were colorful and beautiful. I think Japanese cuisine is very sensitive. Bye the way, I’ll be in Taiwan this weekend. See ya!

4 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

写真を見て思ったのですが
和食って彩りや盛り方をとても大切にしている。
ビジュアル系なお食事ですよね!
なんだかんだ言って、和食が一番好きです。
台湾はいかがでしたか?
また楽しみにしてます♪

Writer and Nomad さんのコメント...

i always thought japanese food was interesting. in the u.s. chinese and thai food are much more popular because they are very heavy. but i like japanese food because it is much healthier.

Kozy さんのコメント...

momoさん、台湾から帰って来ました。
次回のブログでも紹介しようと思っているのですが、とても雰囲気が日本に似ているところでした。
すっかり馴染んでいたんでしょう、地下鉄の駅で道を聞かれました!

Kozy さんのコメント...

april, I think so, too.
And I'm glad you like Japanese food.