2006/10/05

太陽の色 The color of the sun

日本で小さな子供に太陽の絵を描かせると、たいていの子供は赤で描きます。他の国の子供たちはどうなのでしょうか。アメリカ人の子供は、黄色で描くそうです。インド人もそうです。もちろん、大きくなれば橙色や朱色など色々と混ぜて、複雑な色を作り出します。 でも、基本的に日本では赤です。なぜでしょう。日本の国旗と関係があるのかもしれません。「色」の概念は国によって、かなり違うように思います。

When Japanese little children draw the sun, they usually use the color red. How about children the other countries? American kids draw it with the color yellow and Indian kids too. Of course, after they grow up, they use more realistic colors to draw the sun by mixing orange or vermilion and so on. But basically, we use red in Japan. Why? It may be in relation to Japan’s national flag. Depending on the country, I think this concept on colors is very different.

4 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

そういえば、私も自然に赤い太陽を描いています!
物事の捉え方は、文化によって違うからおもしろいですよね。
エスキモーの人たちが、雪を表す言葉を多く持っているように、私たちが当たり前だと思っていることが、他国では当たり前ではないから、異文化に触れることの楽しさは尽きません。

Kozy さんのコメント...

モモさん、ほんと、私もそう思います。
エスキモーの人たちは、生まれた時から寒いのが当たり前なんですね。
寒がりの私には、辛いな~。

Writer and Nomad さんのコメント...

wow, i never thought of that before. it is true that here we use yellow or orange. that's interesting.

Kozy さんのコメント...

Thank you for your comments, april.
It's interesting, isn't it?