2006/07/18

ビッグイシュー  The Big Issue

皆さんは、「ビッグイシュー」という雑誌をご存知でしょうか。先日、私は、生徒の1人から教えてもらいました。売っているのは、ホームレスの人達です。彼らが自立した生活が出来るように、収入を得る機会としてこの雑誌を売っています。彼らは8つのルールを守っています。例えば、ビッグイシューのIDカードを提示して、決められた場所で売るなどです。現在、28カ国でこの活動は行われています。日本では、現在10都市で売られているので、私も次回、新宿へ行った時に買うつもりです。
ビッグイシューhttp://www.bigissuejapan.com/index.html

Do you know the magazine entitled ‘The Big Issue”? The other day, one of my students talked to me about it. Only homeless people can sell it. They are selling it as a way to earn enough money to become independent. They have 8 rules for selling it. For example, they have to show their ID cards for “The Big Issue” and they have to sell it in designated places. The same activity is being carried out in 28 countries. There are 10 cities that sell it in Japan. Next time, I go to Shinjuku I’m going to buy it.
The Big Issue:
http://www.bigissuejapan.com/english/english1.htm

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

28か国とは知りませんでした。あらためて、ホームレスの多さを感じますね。
「ホーム」ってなんなんだろう?と思ったりして。

Kozy さんのコメント...

私の勤めている研究部の先生方も、この雑誌の事は知りませんでした。
もっと大勢の人に、主旨を理解してもらいたいと思いました。
それでその後どうするかは、その人の判断ですものね。