2006/06/29

東京でアジアを食べる会Eating Asian food in Tokyo


最近、友人が「東京でアジアを食べる会」という会を作りました。私はその会員No.1です。
吉祥寺にあるベトナム料理店「ベトナムハウス」では、ランチに鶏肉のフォーと揚げ春巻き、冷たいチェーを食べました。フォーは米麺を使った料理です。冷たいチェーとは、デザートで緑豆のお汁粉です。氷と一緒に、細かく刻んだピーナッツがのっていてとても美味しかった。
湯島の近くでは、韓国家庭料理を「チョン ハク トン」で食べました。
まっこりという白酒のような味のする韓国のどぶろく、チヂミ、キムチ餃子などを頼みました。始めに出る突き出しの種類が多いので、4~5人のグループで行った方がもっといろいろな料理を楽しめると思いました。野菜をたくさん使いとてもヘルシーでした。
私は、食べる専門なのですが、その友人は、自分でも作る為に、エスニック料理教室へ通い始めました。さて、次はインドへ行きましょうか。

Recently, one of my friends started a club called “Eating Asian food in Tokyo” and I was the first person to join her club.
We went to a Vietnamese restaurant called ‘Vietname House’ for lunch in Kichijoji. I ate chicken
pho, fried spring rolls and cold sweet green-bean soup. The pho is made from white rice noodles. The green-bean soup was a dessert with minced peanuts and some ice cubes. All the dishes were delicious.
The other day, we had a home cooked Korean dinner at ‘Chon Haku Ton’ near Yushima.We ordered Makkori, a Korean pancake,
Kimchi Jiaozi and so on. Makkori is a Korean alcohol that tastes a little sweet like Shirozake which is a Japanese rice wine. I thought we should have gone there with a few more people because at first, they served many small appetizers before we ordered. That way we could have enjoyed more dishes. The dishes were very healthy because they used a lot of vegetables. I only enjoy eating, but my friend started learning how to make ethnic dishes because she wants to be able to make them on her own. Well, we’ll go to an Indian restaurant next time.

5 件のコメント:

Kozy さんのコメント...

ほんと、会員は多いほど楽しいですものね。
今日、シンガポールのチキンライスというのを食べて来ました。midoliさんはご存知かもしれないけれど、日本人が思い浮かべるケチャップ味とは全然違うんですよね。
インドより先に紹介する事になりそうです。
乞うご期待!

匿名 さんのコメント...

まぁ、すてき。会員の仕組みはどうやって成り立っているのかしら?マイナーな料理の時に参加してみたい!たとえば、ミャンマー料理とかチベット料理(?)とか。アイヌ(日本だけど)のレストランも行きたいわ。

Kozy さんのコメント...

pippiさん、会員の仕組みなんて、そんなたいそうなものは全然ないんです。ただアジア料理に興味のある友達の集まりです。
そのミャンマーとかチベットのお料理、興味深い発想ですね、気がつかなかったわ。早速調べてみます、Thanks!

匿名 さんのコメント...

マイナー料理の時、さしつかえなかったら誘ってください!せめて食べ物で旅行気分を味わいたいわ。

Kozy さんのコメント...

pippiさん、了解です!