2006/04/02

4月1日 April 1st.

あなたはエイプリールフールを楽しみましたか?私は楽しみました。
忙しい毎日を送っていると忘れてしまいそうですが、一年に一度、ウイットのわかる人にいたずらをしてその後、お互いに笑い合いたいと思っています。今年も3月に入ってから、どのようにしようかと頭を悩ませていました。私がひまですかって。いいえ、とんでもない。笑いは、人の気持ちを幸せに、そして健康にしてくれます。私は幾つになってもこの日を忘れずに楽しみたいと思っています。来年は何をしようかしら。

Did you enjoy this April Fool’s Day? I did.
When people are busy, they forget this day. But I want everyone to understand the wit behind playing tricks once a year so we can laugh at each other later. Since this March, I was struggling to think about how to do this. Did I have much free time? No! Laughing makes us happy and gives us good health. So I don’t want to forget this day and want to always enjoy this day no matter how old I am. I wonder what I’ll do this next year.

3 件のコメント:

Kozy さんのコメント...

ユーモアの質の違い、すごーくあると思いますね。映画を見ていてよく感じます。人前でのマナーの悪さを笑いにしたり、そんなに可笑しいかな?と思うところで大笑いしているのを見ると特に感じますね。
イギリスではエイプリールフールに新聞までが写真付きのうその記事を載せたそうで、すごいなと思いました。

匿名 さんのコメント...

kozyさんへ
見ました。
M&S 
FROM Odawara

Kozy さんのコメント...

M&Sさん、見てくれてうれしいです。