2007/11/10

歯医者  Dentists


歯が腫れてとても痛く、抜くことになりました。私の家の近所には数件の歯医者があります。1ヵ月程前に歯が痛かったので、そのうちの1軒の歯医者へ行きました。ただ抗生物質と痛み止めの薬をくれただけでした。2回通いましたが良くならず不信になりやめてしまいました。その時期は、公私共にとても忙しい時期だったので痛み止めを飲んで我慢していました。やっと時間が出来、痛みもひどくなって来たので職場から通うのに便利な歯科へ行きました。今回はレントゲンの結果でかなり悪い歯の状態がわかり、すぐに抜歯になりました。もっと早く行けば良かった。信頼できる良い歯医者を見つけることは大変だと思いました。

I had a tooth pulled at a dentist because my gum had been swollen and I was in a lot of pain. There are several dentists near my house. I went to one of them about a month ago because I had a toothache. The dentist only gave me antibiotics and pain killers. I went there twice but my toothache didn’t get better. I couldn’t trust him so I stopped going there. At that time, I was very busy both officially and privately so I settled for painkillers. Finally, I had time and the pain became worse than before, so I went to another dentist that was conveniently located near my workplace. This time, immediately I knew my tooth’s situation was very bad from the X-ray results. I had to have it pulled out right away. I should’ve gone there sooner. I think it’s difficult to find a dentist that I can respect and trust.
(写真はGoogleより)

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

歯の痛みって、耐えられませんよね。
もう、大分良くなりましたか?
私も日本にいる時には、なかなか良い歯医者さんを探すのにとっても苦労しました。
こちらでは6ヶ月ごとのチェックは必ず、歯医者さんが1時間ぐらいかけてゆったり診察、および指導してくれ、予防医学が進んでいるなあとつくづく感じました。
しかも徹底的にチェックしてくれるので、その面ではアメリカに住んでいてよかったなあと思ってます。
ところで、このレゴの歯医者さん、かわいい!

Kozy さんのコメント...

痛い歯のある顔半分が痛かったですね。本日、おかげさまで抜糸して来ました。歯医者さんに何度も「すっきりしたでしょ」と言われてしまいました。
歯医者さんへ行くことは、決して好きなことではありませんが、今回学習したので(正直に言うと、懲りた)心を入れ替えて予防のために時々行くようにします。