2007/10/11

オアフ島  Oahu








マウイ島からオアフ島のワイキキへ移動しました。
マウイ島ではホテルに泊まりましたが、ワイキキでは交通も便利でコンドミニアムを利用しました。コンドーは、冷蔵庫、電子レンジ、鍋、コーヒーメーカー、食器類などの台所用品は揃っています。毎日タオル換えとベッドメイキングはしてくれるので、豪華さはありませんがホテルの部屋よりも広くて、私たち家族は気に入っています。チェックインをして早速トロリーに乗って食料の買出しに行きました。わぁ!ドンキホーテがありました。以前ダイエースーパーだったところですが、内容は以前とほぼ同じで日本の食料品が豊富でした。その晩、家族はスーパーのお惣菜、私はブログで知り合った2人の女性と素敵なレストランでディナー。まぁ、たまにはいいでしょう!!
今回の旅行でスキューバダイビングをして海亀を見たり、フラダンスを習ったりしました。ハワイ在住25年のブログ友達のアヒ・ポキさんからリアルタイムの情報をもらい空軍サンダーバードのコンサートや航空ショーを地元の人達と見ることが出来ました。彼女には大変感謝しています。

My family and I moved to Waikiki, Oahu from Maui.
We stayed a nice hotel in Maui but we used a condominium in Oahu. Their public transportation in Waikiki was convenient. The condo had a fridge, a microwave, pans, a coffee maker, table ware and so on. And they changed our towels and made the beds everyday. The condo was not gorgeous but had more spacious than the hotel. So my family really liked it. After checking in, we went grocery shopping by trolleybus. Wow! There was a Don Quijote. It used to be a Daiei supermarket. They didn’t really change the layout that much and they sold many kinds of Japanese food. For the dinner that day, my family ate the food that we bought and I went to a nice restaurant to see two of my blog friends. Well, I apologize to my family, but it’s okay every once in a while!!
I did scuba diving, saw a sea turtle and learned hula dance while on this trip. I received some rare information from Ahi-Poki-san, a blog friend who has been living in Hawaii for 25 years. We saw a nice concert and the Air Force’s Thunderbirds’ air show with the local people. I’m very grateful for her help.

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

スキューバダイビングで海亀を見るなんて、素敵。
といっても、水に潜るのがこわい私には、できそうもないですが...羨ましいです。
フラダンスは難しいですか?
ハワイを思う存分に楽しまれたようですね。

Kozy さんのコメント...

海亀を見られたのはラッキーでした。
フラダンス、私には難しかったですね。足の動きに気をとられると手が動かず、笑顔でと言われてもたぶん引きつっていたと思います。手の動きには意味があって、ゆっくりと優雅に踊る姿にはあこがれます。また、是非挑戦したいな~。