2007/07/19

ケベック郊外ツアー The tour of Quebec suburbs





カナダ開拓時代からの田園風景が残るオルレアン島へは、1本しかない長い橋を車で行きました。広い農場や牧場、メープルの森があり、新鮮なイチゴや色々なジャム、ドレッシングなども売っていました。私達は、凍ったリンゴのジュースを買いました。美味しかったです。メープルシロップを作っているところや赤と白で出来た代表的なカナダの住宅、教会、かわいいパン屋さんなど、のどかな景色が続いていました。戸外では短い夏を楽しむお年寄りが読書をしていたり、素敵なところでした。その後、聖アンナの聖堂を見学して、モンモランシーの滝まで行きました。

Orlean Island has remained a rural area from Canada’s pioneer days. We drove over a bridge that was the only way to get to the island. There were many big farms, ranches and many maple forests. They were selling fresh strawberries, various jams and some dressings. We bought some frozen apple juice. It was delicious. We saw a place for making maple syrup, some typical Canadian houses, a church, a lovely bakery and so on. The typical Canadian house is red and white. There were some old people outside who were enjoying the short summer reading books. It was very peaceful. After that we went to the cathedral of Saint Anne and Montmorency falls.

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

足の病気を直す教会...松葉杖がたくさん飾られているなんて、ちょっと信じたくなりますね。
それにしても、赤と白のお家なんて、何とも可愛らしい。
ケベックでは禁煙ですか、それとも...?

Kozy さんのコメント...

おさるさん、
そう言われてみれば、ケベックではタバコの臭いが気になったところがありませんでした。
アンナというのは、マリア様のお母様で、当日も写真の左側にある小高い山を神父様のお話を聞きながら信者さん達が登って行かれました。