2006/08/31

ネイルサロン Nail salon

東京では、とてもネイルサロンが増えています。私は、手のマニュキアはしないのですが、夏、サンダルを履く季節だけぺディキュアを楽しみます。今年の夏は、娘の勧めで初めてネイルサロンへ行きました。フットマーサージ、足のジェットバス、甘皮の処理を済ませてから、ネイル・エナメルを塗ります。さすがプロ、とてもきれいにしてくれました。その後ネイルアートとしてハイビスカスのような形の花を描いてもらいました。全部で約2時間。とてもリラックスして、満足しました。

The number of nail salons has increased in the past few years in Tokyo. I don’t usually get manicures, but I always get pedicures during the summer, I enjoy pedicures because I like wearing sandals. I went to a nail salon this summer for the first time. My daughter recommended it. I had a foot-bath, foot massage, treatment for my cuticles and I had my nail polished. The nail artist made my toenails look very beautiful.She was really professional! After that, she drew some hibiscus flowers on them. It took about two hours. I was very relaxed and pleased.

7 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

まぁ、すてき!ハイビスカスのお花がつま先に描かれているなんて。わたしはまだネイルサロンに行ったことがないんです。わたしもすてきな場所を見つけて、行ってみたいな~。

Kozy さんのコメント...

mikiさんも、是非試してみて。
とてもリラックス出来ましたよ。

Writer and Nomad さんのコメント...

i love pedicures and manicures too. the only thing is that you have to be careful that the place you go to is clean. oherwise, you risk getting an infection of some sort.

Kozy さんのコメント...

april, thank you for your information. I didn't know that. I'll be careful.

匿名 さんのコメント...

やっとコメントが書ける!優しそうで,中々難しかったです.娘の助けを借りてやっとです。私もネイルサロン行ってみたい.此の頃ゆっくりする時間がないので,美しくしてもらいながら、ぼーとしていたい。非日常にあこがれる私としては,最適な空間みたい。

匿名 さんのコメント...

こんにちわ!

Kozy さんのコメント...

モガさん、コメントをありがとうございました。嬉しいです!
そうですね、毎日忙しくしているとたまには何も考えずにゆったりと過ごせる場所が欲しくなります。
ついでにきれいにしてもらえれば一石二鳥です。