2008/08/11

カンフーパンダ Kung Fu Panda


私は、この映画が好きです。友人は子供のための映画だと言いますが、大人が見ても考えさせられるメッセージのある良い映画だと思います。ラーメンの「秘伝の材料」と武術の「秘伝の巻物」の中味とは?パンダのポーとシーフー師匠を、ジャック・ブラックやダスティン・ホフマンが吹き替えをしているというのも面白かったです。私のお勧めの映画です。
I like this movie. My friends said it’s a children’s movie. But I think it’s a thought-provoking movie for adults too and there are some important messages in it. What are the secret ingredients to making noodles and the secret scroll of martial arts? The voices of the characters for Panda Po and the Master Shifu were Jack Black and Dustin Hoffman. It was very interesting. I recommend you see this movie.
(写真はGoogleより)

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

私もこの映画すごく好きです。
特にJack Blackがパンダの吹き替えをやってるのがとても味があるし、このphrase " yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that’s why it’s called present."というのがぐっときました。(笑)

Kozy さんのコメント...

みどりさんも好きで良かった!
あっ、そのフレーズ憶えています。
確かにぐっときました:)